Cetelem bubbles
Cetelem bubbles

Pre správne fungovanie stránok je potrebné mať povolený JavaScript vo vašom prehliadači.

Časté otázky

Pôžička
Prečo práve pôžička Cetelem?
  • Garantovaná úroková sadzba 
    • fixná úroková sadzba počas celej doby splatnosti. Výška Vašej  úrokovej sadzby zostáva nemenná po celú dobu splatnosti Vášho úveru
  • Bez poplatkov
    • 0% poplatok za poskytnutie úveru
  • Bez zabezpečenia aj pre nových klientov
    • bez ručiteľa alebo založenia nehnuteľnosti
  • Bez zbytočného čakania
    • výsledok posúdenia Vašej žiadosti sa dozviete OKAMŽITE
  • Výhodné poistenie úveru
    • možnosť výhodného poistenia, aby ste mali istotu, že aj v neočakávanej životnej situácií budete môcť úver splácať
Ako môžem požiadať o Pôžičku Cetelem?

O pôžičku môžete požiadať:

  • ONLINE - nastavte si výšku a splatnosť úveru podľa vašich predstáv a vyplnením online žiadosti získate automaticky odpoveď o výsledku predbežného posúdenia.
  • TELEFONICKY - požiadajte si z pohodlia domova o pôžičku telefonicky kde sú Vám k dispozícií úveroví poradcovia, ktorí Vám vypracujú úver podľa Vašich predstáv.
Aké podmienky musím splniť?
  • trvalý pobyt na území SR
  • v deň podania žiadosti vek 18 - 75 rokov
  • maximálny vek v čase doplatenia pôžičky 75 rokov
  • trvalý a dokladovateľný príjem zo závislej, podnikateľskej činnosti alebo poberateľ dôchodku
    • Zamestnanec – preukázanie  trvalého  príjmu zo závislej činnosti (zo zamestnania).
    • Fyzická osoba - podnikateľ – preukázanie existencie oprávnenia na podnikanie v SR minimálne za obdobie 12 mesiacov 
    • Dôchodca – preukázanie  príjmu na základe potvrdenia o poberaní dôchodku (akceptujeme starobný, invalidný a výsluhový dôchodok)
Aké doklady sú potrebné k získaniu Pôžičky Cetelem?

K vybaveniu žiadosti potrebujete:

  • jeden doklad totožnosti (fotokópiu občianskeho preukazu),
  • výpis z Vášho bankového účtu, kam Vám pošleme peňažné prostriedky
  • doklad o pravidelnom príjme. Typ závisí podľa toho či ste zamestnaný, dôchodca, alebo SZČO.
Ako môžem splácať Pôžičku Cetelem?

Trvalý príkaz
Spôsob splácania prevodným príkazom z bankového účtu. Vo
vašej banke je nutné zadať trvalý príkaz v prospech účtu spoločnosti BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky tak, aby boli mesačné splátky pripísané na náš
účet najneskôr do 15. kalendárneho dňa v mesiaci.

Zúčtovacie údaje:
Číslo účtu na úhradu:
SEPA formát SK0965000000000020185698
Variabilný symbol: k dispozícii na úvodnom liste
Špecifický symbol: vaše rodné číslo – nie je potrebné uvádzať
Konštantný symbol: na prevodný príkaz 0168
 
Inkasný príkaz:
Pri platbe inkasom platíte mesačné splátky z
vášho bankového účtu ku dňu splatnosti tak, že spoločnosti BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky podpíšete Mandát na inkaso v SEPA. O posielanie platieb sa potom postará vaša banka. Splátky tak budete mať uhradené ku dňu splatnosti a nemusíte sa tak každý mesiac starať o úhradu mesačnej splátky. Viac informácií o možnostiach splácania sa dozviete aj u našich klientskych poradcov.

Akým spôsobom si zadám príkaz na inkaso?

Pre úspešné zriadenie inkasa využite formulár „Mandát na inkaso v SEPA“, ktorý si môžete stiahnuť tu (pdf, 134 kB). Podpisom mandátu udeľujete súhlas spoločnosti BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky, na zaslanie výzvy do vašej banky, aby odpísala výšku mesačnej splátky z vášho bankového účtu. Zároveň je potrebné dať súhlas aj vašej banke, aby tieto finančné prostriedky mohla z vášho bankového účtu odpisovať. Mandát je preto potrebné zaslať podpísaný a vyplnený spoločnosti BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky, a zároveň predložiť vašej banke pre zriadenie súhlasu s inkasom. Mandát na inkaso nám stačí poslať e-mailom na pozicka@cetelem.sk, prípadne zaslať poštou na našu adresu.

Čo je to RPMN?

RPMN (Ročná percentuálna miera nákladov) je zákonom stanovená sadzba, ktorá predstavuje celkovú výšku nákladov spojených s pôžičkou (úroky, poplatky) za obdobie jedného roka. Sadzba je vyjadrená v percentách, ktoré klientovi umožňujú jednoduché porovnanie spotrebiteľských úverov a pôžičiek.

Čo ak nebudem môcť splácať pôžičku z dôvodu neočakávaných životných udalostí?

K Pôžičke Cetelem vám ponúkame možnosť  poistenia schopnosti splácať úver,  ktoré vám prináša istotu, že aj v neočakávaných životných situáciách budete môcť splácať úver.

Môžete si zvoliť jeden z troch ponúkaných súborov poistenia: základný, štandardný a rozšírený súbor poistenia, prípadne súbor poistenia Senior. Viac o poistení.  

Kedy budem mať prostriedky na svojom účte?

Prostriedky vám pošleme na účet do 24 hodín po schválení pôžičky, teda po kontrole vami zaslaných údajov a dokladov.

Pracujem v zahraničí, môžem získať Pôžičku Cetelem?

BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky akceptuje  žiadateľov o Pôžičku Cetelem s príjmom zo zahraničia, pokiaľ ide o príjem zo závislej činnosti. V súčasnosti neakceptujeme príjem z podnikania v zahraničí. 

Aké druhy poplatkov sú spojené s Pôžičkou Cetelem?

S Pôžičkou Cetelem sú spojené dva druhy základných poplatkov:

  • poplatok za uzavretie zmluvy: 0% zo sumy úveru
  • poplatok za predčasné splatenie pôžičky: 0% zo sumy predčasne splatenej istiny

Kompletný sadzobník poplatkov nájdete tu: Aktuálny sadzobník poplatkov

Čo je to FATCA?
Čo pre mňa znamená FATCA, ak nie som daňový rezident USA?

Na väčšinu klientov nemá FATCA žiaden vplyv. V prípade že z nejakého dôvodu bude otvorená otázka vášho FATCA statusu, je banka oprávnená požiadať Vás o spoluprácu.

Čo to je FATCA?

USA z dôvodu zabránenia daňovým únikom daňových rezidentov USA a zlepšenia výberu daní pripravili systém, ktorý pozostáva zo získavania informácií o potenciálnych daňovníkoch USA, z vytvorenia celosvetovej siete spolupracujúcich subjektov a z vykonávania sankčných zrážok z vybraných transakcií na základe pravidiel upravených v zákone USA, tzv. FATCA.  

Na základe FATCA budú finančné inštitúcie z celého sveta povinné spolupracovať s daňovou správou USA (The Internal Revenue Service, ďalej aj „IRS“) pri poskytovaní údajov týkajúcich sa subjektov, ktoré spĺňajú podmienky zadefinované vo FATCA. Ak by finančné inštitúcie neplnili požiadavky vyplývajúce z FATCA, budú ich obchody v USA postihnuté 30 % zrážkovou daňou. Obdobná 30 % daň im bude zrážaná aj z transakcií prichádzajúcich od takých finančných inštitúcií, ktoré spĺňajú stanovené podmienky FATCA a budú spolupracovať s IRS. V tejto súvislosti BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky (ďalej „BNP PARIBAS“), ako finančná inštitúcia pôsobiaca v Slovenskej republike (ďalej „SR“), ktorá patrí medzi krajiny, ktoré dosiahli dohodu s USA v základných otázkach podpisu medzivládnej zmluvy (Model IGA 1) režimu FATCA, prispôsobila svoje procesy. Z podstaty medzivládnej zmluvy vyplýva, že BNP PARIBAS bude zisťovať a poskytovať údaje a informácie o rezidentoch USA pre daňové účely Finančnej správe SR.

Prečo bola FATCA prijatá?

Americký Kongres odhaduje, že americký rozpočet prichádza daňovými únikmi o 100 miliárd dolárov ročne. Primárnym cieľom FATCA tak je teda identifikovať Američanov, ktorí by mohli daňové úniky uskutočniť prostredníctvom finančných účtov v zahraničí, a oznámiť základné údaje o nich IRS.

Kto musí plniť povinnosti podľa FATCA?

FATCA primárne ukladá povinnosti zahraničným finančným inštitúciám. Úlohou zahraničných finančných inštitúcií je potom identifikovať americké osoby (fyzické a právnické osoby) a reportovať raz ročne vybrané informácie o ich finančných účtoch. Vo vybraných prípadoch aj strhávať 30 % z amerických príjmov.

Odkedy je legislatíva FATCA účinná?

FATCA je účinná od 1. júla 2014.

Aké kroky vykonala spoločnosť BNP PARIBAS na to, aby bola v súlade s režimom FATCA?

Spoločnosť BNP PARIBAS sa registrovala na stránke IRS a bolo jej pridelené registračné číslo, tzv. GIIN. Ďalej vykonala revíziu nových aj existujúcich klientov a identifikovala daňových rezidentov USA na účely FATCA. Následne si splnila svoju oznamovaciu povinnosť a ohlásila zistené informácie o takýchto subjektoch príslušnému orgánu Slovenskej republiky (Finančnému riaditeľstvu SR).

Ako mám vedieť, či sa ma FATCA týka?

FATCA bude mať vplyv na fyzické a právnické osoby, ktoré budú v zmysle princípov FATCA identifikované ako daňoví rezidenti USA. FATCA bude mať tiež dopad na niektoré typy podnikov s americkými vlastníkmi. Daňovým rezidentom USA sa rozumie napr.: 

  • občan USA, vrátane osoby narodenej v USA, pričom môže byť aj daňovým rezidentom v inej krajine (v prípade, že nestratil občianstvo USA),
  • osoba s bydliskom v USA, vrátane osôb vlastniacich USA zelenú kartu,
  • niektoré osoby, ktorých pobyt v USA prekročí určenú hranicu počtu dní v roku,
  • podnikateľské subjekty podliehajúce legislatíve USA.
Podlieham režimu FATCA len ak som občanom USA?

Nie. Režimu FATCA podlieha každý klient, u koho je identifikované niektoré z kritérií, ktoré ho kvalifikuje ako daňového rezidenta USA, a to najmä:  

  • občianstvo USA alebo trvalý pobyt - USA pas, zelená karta
  • USA adresa - Trvalý pobyt alebo korešpondenčná adresa
  • miesto narodenia v USA
  • doručovacia adresa u tretej osoby alebo v banke, ak je jedinou zaznamenanou adresou klienta
  • plná moc alebo udelenie oprávnenia na disponovanie s účtom osobe s USA adresou
  • trvalý príkaz k prevodu finančných prostriedkov na účet vedený v USA
  • USA telefónne číslo
  • pri podnikateľských subjektoch
Aký dopad na mňa bude mať FATCA ak som daňovým rezidentom USA?

Ak ste identifikovaný ako daňový rezident USA, budete vyzvaný k doplneniu ďalších informácií resp. podpísaniu relevantných dokumentov.

Čo sa stane ak odmietnem poskytnúť súčinnosť?

Ak klient odmietne poskytnúť informácie alebo neposkytne potrebnú súčinnosť, môže finančná inštitúcia vypovedať zmluvný vzťah s klientom, resp. môže IRS alebo Finančnej Správe SR poskytnúť finančnou inštitúciou evidované informácie. V krajnom prípade môže dôjsť k povinnosti vyrubiť zrážkovú daň na platby plynúce z USA.

Ako často budem musieť poskytnúť informácie na účely FATCA?

FATCA je kontinuálny proces. V zásade banka môže informácie potrebovať vtedy, ak v súvislosti s vedením účtu nastanú okolnosti, ktoré kvalifikujú klienta a jeho účet na režim podliehajúci FATCA.

Aké informácie poskytne BNP PARIBAS IRS, resp. Finančnej správe SR?

Druh informácií závisí od klasifikácie klienta. V zásade ide o informácie v rozsahu osobných údajov: meno, adresa, USA daňové identifikačné číslo. Ďalej ide o finančné údaje: číslo účtu, mena účtu, zostatok na účte.

Týka sa FATCA len podnikateľských subjektov z USA?

Nie. FATCA sa týka aj podnikateľských subjektov mimo USA. Ide napr. o prípady, kedy vo vlastníckej štruktúre neamerického podnikateľského subjektu vystupuje daňový rezident USA ovládajúci určitý obchodný podiel.

Zaujíma ma niečo viac

Spýtajte sa nás - Napíšte nám

Kreditná karta
Téma: Ako získam Kreditnú kartu?
Ako môžem získať kreditnú kartu?

O kreditnú kartu môžete požiadať vyplnením online žiadosti na tejto internetovej stránke. 

Nastavte si výšku úverového rámca a výšku mesačnej splátky vašich predstáv a vyplnením online žiadosti získate automaticky odpoveď o výsledku posúdenia. 

Aké podmienky musím splniť?
  • trvalý pobyt na území SR
  • minimálny vek od 18 rokov v deň podania žiadosti
  • trvalý a dokladovateľný príjem zo závislej, podnikateľskej činnosti alebo poberateľ dôchodku
    • Zamestnanec – preukázanie  trvalého príjmu zo závislej činnosti (zo zamestnania)
    • Fyzická osoba - podnikateľ – preukázanie existencie oprávnenia na podnikanie v SR minimálne za obdobie 12 mesiacov 
    • Dôchodca – preukázanie príjmu na základe potvrdenia o poberaní dôchodku (akceptujeme starobný, invalidný a výsluhový dôchodok)
Aké doklady sú potrebné k získaniu kreditnej karty?

K vybaveniu žiadosti potrebujete:

  • doklad totožnosti (fotokópiu občianskeho preukazu),
  • výpis z vášho bankového účtu, kam vám pošleme peňažné prostriedky.
Ako si môžem chrániť kreditnú kartu pred zneužitím?

Všetky informácie týkajúce sa ochrany kreditnej karty pred zneužitím vám budú doručené spolu s kreditnou kartou. Ak budete mať akékoľvek doplňujúce otázky, kontaktujte náš Klientský servis na telefónnom čísle 0850 111 212.

Aké druhy poplatkov sú spojené s kreditnou kartou?

Kompletný sadzobník poplatkov nájdete tu: Aktuálny sadzobník poplatkov

Téma: Slovník pojmov
Aktuálny úverový rámec

Objem finančných prostriedkov, ktoré má klient aktuálne k dispozícii pre čerpanie revolvingového úveru. Je to úverový rámec znížený o čiastku už uskutočnených čerpaní. Disponibilný zostatok sa každou mesačnou aj mimoriadnou splátkou zväčšuje.

Maximálny úverový rámec

Je to maximálna čiastka, ktorú môžete čerpať z vašej kreditnej karty. Ak je vyšší, ako aktuálny úverový rámec, tak je to vaša rezerva, ktorú môžete okamžite využiť použitím karty. 

Aktuálna disponibilná čiastka

Suma, ktorú máte aktuálne k dispozícii na vašej kreditnej karte.

Čo je to FATCA?
Čo pre mňa znamená FATCA, ak nie som daňový rezident USA?

Na väčšinu klientov nemá FATCA žiaden vplyv. V prípade že z nejakého dôvodu bude otvorená otázka vášho FATCA statusu, je banka oprávnená požiadať Vás o spoluprácu.

Čo to je FATCA?

USA z dôvodu zabránenia daňovým únikom daňových rezidentov USA a zlepšenia výberu daní pripravili systém, ktorý pozostáva zo získavania informácií o potenciálnych daňovníkoch USA, z vytvorenia celosvetovej siete spolupracujúcich subjektov a z vykonávania sankčných zrážok z vybraných transakcií na základe pravidiel upravených v zákone USA, tzv. FATCA.  

Na základe FATCA budú finančné inštitúcie z celého sveta povinné spolupracovať s daňovou správou USA (The Internal Revenue Service, ďalej aj „IRS“) pri poskytovaní údajov týkajúcich sa subjektov, ktoré spĺňajú podmienky zadefinované vo FATCA. Ak by finančné inštitúcie neplnili požiadavky vyplývajúce z FATCA, budú ich obchody v USA postihnuté 30 % zrážkovou daňou. Obdobná 30 % daň im bude zrážaná aj z transakcií prichádzajúcich od takých finančných inštitúcií, ktoré spĺňajú stanovené podmienky FATCA a budú spolupracovať s IRS. V tejto súvislosti BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky (ďalej „BNP PARIBAS“), ako finančná inštitúcia pôsobiaca v Slovenskej republike (ďalej „SR“), ktorá patrí medzi krajiny, ktoré dosiahli dohodu s USA v základných otázkach podpisu medzivládnej zmluvy (Model IGA 1) režimu FATCA, prispôsobila svoje procesy. Z podstaty medzivládnej zmluvy vyplýva, že BNP PARIBAS bude zisťovať a poskytovať údaje a informácie o rezidentoch USA pre daňové účely Finančnej správe SR.

Prečo bola FATCA prijatá?

Americký Kongres odhaduje, že americký rozpočet prichádza daňovými únikmi o 100 miliárd dolárov ročne. Primárnym cieľom FATCA tak je teda identifikovať Američanov, ktorí by mohli daňové úniky uskutočniť prostredníctvom finančných účtov v zahraničí, a oznámiť základné údaje o nich IRS.

Kto musí plniť povinnosti podľa FATCA?

FATCA primárne ukladá povinnosti zahraničným finančným inštitúciám. Úlohou zahraničných finančných inštitúcií je potom identifikovať americké osoby (fyzické a právnické osoby) a reportovať raz ročne vybrané informácie o ich finančných účtoch. Vo vybraných prípadoch aj strhávať 30 % z amerických príjmov.

Odkedy je legislatíva FATCA účinná?

FATCA je účinná od 1. júla 2014.

Aké kroky vykonala spoločnosť BNP PARIBAS na to, aby bola v súlade s režimom FATCA?

Spoločnosť BNP PARIBAS sa registrovala na stránke IRS a bolo jej pridelené registračné číslo, tzv. GIIN. Ďalej vykonala revíziu nových aj existujúcich klientov a identifikovala daňových rezidentov USA na účely FATCA. Následne si splnila svoju oznamovaciu povinnosť a ohlásila zistené informácie o takýchto subjektoch príslušnému orgánu Slovenskej republiky (Finančnému riaditeľstvu SR).

Ako mám vedieť, či sa ma FATCA týka?

FATCA bude mať vplyv na fyzické a právnické osoby, ktoré budú v zmysle princípov FATCA identifikované ako daňoví rezidenti USA. FATCA bude mať tiež dopad na niektoré typy podnikov s americkými vlastníkmi. Daňovým rezidentom USA sa rozumie napr.: 

  • občan USA, vrátane osoby narodenej v USA, pričom môže byť aj daňovým rezidentom v inej krajine (v prípade, že nestratil občianstvo USA),
  • osoba s bydliskom v USA, vrátane osôb vlastniacich USA zelenú kartu,
  • niektoré osoby, ktorých pobyt v USA prekročí určenú hranicu počtu dní v roku,
  • podnikateľské subjekty podliehajúce legislatíve USA.
Podlieham režimu FATCA len ak som občanom USA?

Nie. Režimu FATCA podlieha každý klient, u koho je identifikované niektoré z kritérií, ktoré ho kvalifikuje ako daňového rezidenta USA, a to najmä:  

  • občianstvo USA alebo trvalý pobyt - USA pas, zelená karta
  • USA adresa - Trvalý pobyt alebo korešpondenčná adresa
  • miesto narodenia v USA
  • doručovacia adresa u tretej osoby alebo v banke, ak je jedinou zaznamenanou adresou klienta
  • plná moc alebo udelenie oprávnenia na disponovanie s účtom osobe s USA adresou
  • trvalý príkaz k prevodu finančných prostriedkov na účet vedený v USA
  • USA telefónne číslo
  • pri podnikateľských subjektoch
Aký dopad na mňa bude mať FATCA ak som daňovým rezidentom USA?

Ak ste identifikovaný ako daňový rezident USA, budete vyzvaný k doplneniu ďalších informácií resp. podpísaniu relevantných dokumentov.

Čo sa stane ak odmietnem poskytnúť súčinnosť?

Ak klient odmietne poskytnúť informácie alebo neposkytne potrebnú súčinnosť, môže finančná inštitúcia vypovedať zmluvný vzťah s klientom, resp. môže IRS alebo Finančnej Správe SR poskytnúť finančnou inštitúciou evidované informácie. V krajnom prípade môže dôjsť k povinnosti vyrubiť zrážkovú daň na platby plynúce z USA.

Ako často budem musieť poskytnúť informácie na účely FATCA?

FATCA je kontinuálny proces. V zásade banka môže informácie potrebovať vtedy, ak v súvislosti s vedením účtu nastanú okolnosti, ktoré kvalifikujú klienta a jeho účet na režim podliehajúci FATCA.

Aké informácie poskytne BNP PARIBAS IRS, resp. Finančnej správe SR?

Druh informácií závisí od klasifikácie klienta. V zásade ide o informácie v rozsahu osobných údajov: meno, adresa, USA daňové identifikačné číslo. Ďalej ide o finančné údaje: číslo účtu, mena účtu, zostatok na účte.

Týka sa FATCA len podnikateľských subjektov z USA?

Nie. FATCA sa týka aj podnikateľských subjektov mimo USA. Ide napr. o prípady, kedy vo vlastníckej štruktúre neamerického podnikateľského subjektu vystupuje daňový rezident USA ovládajúci určitý obchodný podiel.

Téma: Ako môžem využívať Kreditnú kartu?
Ako si aktivujem kreditnú kartu?

Kreditnú kartu si môžete aktivovať telefonicky alebo prvým výberom hotovosti z bankomatu.

Akým spôsobom môžem kreditnú kartu použiť?
  • Výber hotovosti v bankomatoch nielen na území SR, ale aj v zahraničí
  • Prevod finančných prostriedkov na vašu adresu
  • Prevod finančných prostriedkov na váš bankový účet
  • Platba v obchodoch prostredníctvom POS terminálu
  • Platba cez internet 
Ako zistím výšku sumy, ktorú mám k dispozícii?

Všetky informácie týkajúce sa vašej kreditnej karty, ako je disponibilná čiastka, dlžná čiastka, výška splátky, ako aj ďalšie informácie môžete zistiť po jednoduchom prihlásení vo vašej klientskej zóne, ktorá Vám je bezplatne k dispozícii 24 hodín denne.

Ako môžem využiť 52 dní bez úrokov?

Všetky nákupy v predajniach zaplatené kreditnou kartou cez POS terminál, môžete mať úplne bez úrokov, ak celú čiastku vyčerpanú v priebehu predchádzajúceho mesiaca uhradíte do 22. dňa v nasledujúcom mesiaci.

Príklad: Ak zaplatíte nákup kreditnou kartou napr. 1.9. a túto sumu uhradíte najneskôr do 22.10., nebude vám účtovaný žiadny úrok.

Téma: Ako mám splácať Kreditnú kartu?
Akým spôsobom môžem kreditnú kartu splácať?

Jednorázový prevodný príkaz
Spôsob splácania prevodným príkazom z bankového účtu. Preto je nutné zadať vo Vašej banke trvalý príkaz v prospech účtu spoločnosti BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky tak, aby boli mesačné splátky pripísané na náš účet najneskôr do 10. dňa kalendárneho mesiaci.

Poštovým poukazom
Spôsobo splácania poštovým poukazom typu "E", ktorý je súčasťou vášho pravidelného výpisu z kreditnej karty.

Zúčtovacie údaje:
Číslo účtu na úhradu: SEPA formát SK0965000000000020185698
Variabilný symbol: k dispozícii na úvodnom liste
Špecifický symbol: vaše rodné číslo – nie je potrebné uvádzať
Konštantný symbol: na prevodný príkaz 0168

Môžem uhradiť vyššiu sumu ako je minimálna mesačná splátka?

Kedykoľvek môžete hradiť vyššiu sumu ako je minimálna mesačná splátka. Zvýšite si tak disponibilnú čiastku, ktorú máte okamžite k dispozícii na vašej kreditnej karte.

Môžem uhradiť dlžnú čiastku na kreditnej karte jednorázovo?

Kedykoľvek je možné splatiť celkovú dlžnú sumu na kreditnej karte jednorazovo bez akýchkoľvek poplatkov za predčasné splatenie.

Téma: Výpis z Kreditnej karty
Akou formou zasielate výpisy ku kreditnej karte?

Výpis v papierovej forme zasielame pravidelne mesačne na adresu klienta. Ak klient nemá záujem o papierový výpis, môže požiadať o zmenu zaslania výpisu a výpis bude mať k dispozícii elektronicky vo forme e-výpisu. Odporúčame využiť emailovú notifikáciu, ktorá bude informovať klienta pravidelne mesačne o e-výpise a aktuálnych zúčtovacích údajoch.

Ako si môžem nastaviť notifikáciu o vystavení výpisu?

Po prihlásení do Klientskej zóny v časti Notifikácie si zadáte e-mailovú adresu, na ktorú Vám bude chodiť notifikačný e-mail spolu so zúčtovacími údajmi.

Ak som stratil výpis ku kreditnej karte, dá sa zaslať kópia výpisu?

O zaslanie kópie papierového výpisu môžete zažiadať telefonicky alebo e-mailom. Výšku poplatku za zaslanie kópie vypisu nájdete v aktuálnom Sadzobníku poplatkov. Pre rýchlejší a jednoduchší prístup k výpisu vám odporúčame prihlasiť sa do klientskej zóny, kde máte k dispozícii históriu vaších výpisov, ako aj ďalšie informácie o vašej kreditnej karte.

Téma: Obnova Kreditnej karty
Aká je platnosť karty?

Platnosť karty je 3 roky od jej vydania, dátum expirácie je uvedený priamo na kreditnej karte.

Stratil som kreditnú kartu, ako môžem získať novú?

Zašlite nám žiadosť o vydanie novej karty jedným z uvedených spôsobov:

V žiadosti, prosím, uveďte Vaše meno a priezvisko, adresu a rodné číslo.

Keď nebudem používať kreditnú kartu, budem za ňu platiť?

Pokiaľ kreditnú kartu nevyužívate, neplatíte za ňu žiadne poplatky (ročný ani mesačný poplatok). Kedykoľvek tak môžete kreditnú kartu použiť či už na výber hotovosti, na nákup vo vami vybranom obchode alebo na nákup cez internet.

Téma: PIN kód
Stratil som PIN kód, ako môžem požiadať o nový?

O nový PIN kód je možné požiadať:

Do žiadosti prosím uveďte Vaše meno a priezvisko, adresu, číslo karty a dôvod obnovy PIN kódu. Výšku poplaktu za znovuvydanie PIN kódu nájdete v aktuálnom Sadzobníku poplatkov.

Nákup na splátky
Mám záujem o nákup na splátky cez Cetelem
Kde môžem Nakupovať na splátky?

Nákup na splátky poskytujeme prostredníctvom kamenných predajní alebo internetových predajcov.

Aké podmienky musím spĺňať?
  • ste fyzická osoba, občan SR s trvalým pobytom na území SR,
  • máte vek od 18 do 70 rokov,
  • máte trvalý zdroj príjmov.
Aké doklady potrebujem?

Pri žiadosti o spotrebiteľský úver okrem občianskeho preukazu a druhého dokladu na overenie totožnosti potrebujete vždy 1. doklad na overenie príjmu:   

Zamestnanci jeden z dokladov: 

  • výplatná páska za posledné výplatné obdobie alebo
  • výpis z osobného účtu za posledný kalendárny mesiac, na ktorý je klientovi poukazovaná mzda alebo
  • originál potvrdenia o príjme od zamestnávateľa nie staršie ako 30 dní

Podnikateľ (SZČO):

  • originál potvrdenia o podaní daňového priznania za posledné zdaňovacie obdobie potvrdené daňovým úradom 

Konateľ / Spolumajiteľ firmy: 

  • ročné zúčtovanie preddavkov na daň za posledný ukončený kalendárny rok s pečiatkou zamestnávateľa, alebo potvrdenie o podaní daňového priznania typu A za posledné ukončené zdaňovacie obdobie potvrdené daňovým úradom

Dôchodcovia:

  • potvrdenie o poberaní dôchodku (posledný výmer zaslaný klientovi Sociálnou poisťovňou) alebo
  • potvrdenie z pošty, alebo
  • výpis z osobného účtu za posledný kalendárny mesiac, kam je poukazovaný dôchodok.

Klient s trvalým pobytom na území SR zamestnaný  na území Schengenského priestoru

  • výpisy z osobného účtu za posledný kalendárny mesiac, kam je klientovi poukazovaná mzda a zároveň
  • výplatná páska za posledné výplatné obdobie alebo
  • pracovná zmluva, prípadne aj jej príloha, z ktorej vyplýva výška mzdy

Cudzinec

len ak má povolenie na pobyt/pobytový preukaz občana EÚ a len ak je zamestnaný v SR

  • výpisy z osobného účtu za posledný kalendárny mesiac, kam je klientovi poukazovaná mzda a zároveň
  • výplatná páska za posledné výplatné obdobie alebo
  • pracovná zmluva, prípadne aj jej príloha, z ktorej vyplýva výška mzdy

V prípade ak klient žiada o motoúver 

  • vodičský preukaz skupiny A a A1 V prípade, že sa jedna o ojazdený motocykel
  • kópia technického preukazu ojazdeného motocykla
  • doklad o pôvode motocykla (nie starší ako dátum schválenia žiadosti o úver) 
Ako dlho trvá schválenie úveru?

V priebehu niekoľkých minút sa dozviete výsledok posúdenia, najneskôr však do 24 pracovných hodín.

Ak nakupujem cez internetového predajcu, komu mám zaslať podpísané zmluvy?

Všetky doklady zašlite predajcovi, u ktorého uskutočňujete nákup. Výnimkou je predajca LAST MINUTE, v tomto prípade zasielate Vami podpísané zmluvy do Cetelemu.

Aké formy Nákupu na splátky poskytujete?

Nakoľko sú ponuky rôzne, o variantoch Nákupu na splátky sa treba informovať u predajcu, u ktorého ste si vybrali tovar.

Nakupoval som cez Vás tovar na splátky a pokazil sa mi. Kde si mám uplatniť reklamáciu?

Je potrebné sa obrátiť na predajcu, u ktorého ste si tovar zakúpili.

Téma: Ako mám splácať?
Kedy mám začať splácať úver?

Prvá splátka má splatnosť nasledujúci mesiac od nákupu tovaru. Odporúčame postupovať podľa informácií, ktoré zasielame v úvodnom liste po nákupe tovaru.

Aké údaje potrebujem na úhradu splátok?

Zúčtovacie údaje na úhradu splátok Vášho úveru sú uvedené v úvodnom liste, zaslanom priamo na Vašu adresu. 

Zúčtovacie údaje na úhradu splátok sú nasledovné:

  • Číslo účtu pre PREVODY z bankového účtu IBAN formát: SK09 6500 0000 0000 2018 5698
  • Variabilný symbol: k dispozícii na úvodnom liste
  • Konštatný symbol: 0168 pre platbu prevodom, 0169 pre platbu poštovým poukazom
  • Špecifický symbol: Vaše rodné číslo
  • Výška mesačnej splátky: k dispozícii v Zmluve, alebo v Úvodnom liste zaslanom k vášmu úveru
Akým spôsobom môžem hradiť mesačné splátky?

Mesačné splátky môžete hradiť viacerými spôsobmi:

  • bankovým prevodom (trvalým, alebo jednorázovým),
  • poštovou poukážkou z papierového výpisu.
Môžem uhradiť vyššiu sumu ako je min. mesačná splátka?

Kedykoľvek môžete hradiť vyššiu sumu ako je minimálna mesačná splátka.

Pri úhrade vyššej sumy odporúčame využiť jednorazový bankový prevod alebo vyžiadať si na pošte čistú poštovú poukážku typu U, túto vyplniť a uhradiť. Splatnosť mesačnej splátky je vždy 15. dňa aktuálneho mesiaca.

Môžem si predplatiť mesačné splátky?

Áno, mesačné splátky si môžete predplatiť aj na niekoľko mesiacov vopred.

Je možné požiadať o zmenu dátumu splatnosti mesačnej splátky?

Pre prípadnú zmenu odporúčame kontaktovať Klientský servis.

Ako evidujete deň úhrady splátky?

Podľa platných Všeobecných podmienok je dňom úhrady deň, kedy je mesačná splátka pripísaná na náš bankový účet najneskôr do 15. kalendárneho dňa v mesiaci.

Ako mám postupovať, keď mám uhradenú splátku a napriek tomu mi prišla upomienka?

Odporúčame Vám kontaktovať náš Klientský servis.

Dá sa úver zaplatiť aj jednorazovo?

V prípade úverov schválených do 10.6.2010 je účtovaný poplatok 4% z predčasne splatenej istiny. Ak bol úver schválený po 10.6.2010 tak predčasné splatenie úveru nie je spoplatnené.

Čo zahŕňa mesačná splátka, ktorú Vám uhradím?

Mesačná splátka sa skladá z:

  • istiny
  • úroku
  • poistenia úveru
Čo sa stane, ak na úver uhradím vyššiu sumu ako je celá dlžná čiastka?

Odporúčame Vám kontaktovať linku Klientský servis.

Zadal som zlý variabilný symbol pri úhrade mesačnej splátky. Ako mám ďalej postupovať?

Zašlite nám kópiu dokladu o úhrade s Vašimi údajmi a správnym variabilným symbolom e-mailom a na základe tohto dokladu bude Vaša platba dohľadaná a priradená k Vášmu úveru.

Môžem požiadať o odklad mesačnej splátky?

Ak chcete požiadať o odklad, odporúčame kontaktovať Klientský servis, kde Vám operátori vhodne poradia.

Poistenie
Téma: Poistenie pre prípad krádeže tovaru a home assistance v rámci súborov poistenia Istota a Istota plus
Čo sa rozumie havarijnou situáciou v domácnosti v rámci Home assistance?

Havária vodovodného a kanalizačného potrubia, havária alebo únik plynu, porucha elektroinštalácie, havária vykurovacích telies a komínových systémov v domácnosti.

Ktorý tovar je krytý pre prípad krádeže?

Poistenie kryje krádež tovaru, ktorý bol zakúpený na splátky a je poistený súborom poistenia Istota alebo Istota plus.

V prípade, že tovar ukradnú dieťaťu , alebo manželke poisteného, bude poisťovňa plniť?

Áno poisťovňa bude plniť, keďže tovar užíva osoba so súhlasom poisteného.

 

 

Čo je to Home assistance?

Poistenie nákladov spojených s nasledovnými situáciami:

  • Havarijnou situáciou v domácnosti
  • Opravou domácich spotrebičov /nesmie sa už vzťahovať záruka poskytnutá predajcom a zároveň od kúpy spotrebiča neuplynulo viac ako 5 rokov/
  • Odblokovaním zablokovaných dverí do domácnosti
  • Telefonická služba Cardif poradca, ktorá zahŕňa  telefonické vyhľadávanie remeselníka a telefonickú právnu asistenciu
Čo je preplatené poisťovňou v prípade zablokovania dverí do domácnosti resp. v prípade opravy domácich spotrebičov?

Náklady spojené s príjazdom a odjazdom remeselníka/opravára, ktorý dvere odblokuje resp. opraví domáci spotrebič, náklady na 1 hodinu ním vykonanej práce a náklady na drobný použitý materiál (max do 200€ pri odblokovaní zablokovaných dverí a max do 165€ pri oprave domáceho spotrebiča). 

 

Bude poisťovňa plniť aj v prípade vreckovej krádeže tovaru kúpeného na splátky (napr. mobilný telefón)?

Nie, poistená je len krádež vlámaním (vylámanie, poškodenie alebo zničenie  uzatváracích zariadení), alebo lúpežou (pod hrozbou násilia). Vrecková krádež (bez použitia násilia alebo prekonania prekážky) nie je krytá poistením.

 

 

Bude poisťovňa plniť ak poistenému ukradnú tovar v zahraničí?

Áno, avšak územná platnosť poistenia krádeže je obmedzená iba na európske štáty.

Čo je potrebné urobiť v prípade havarijnej situácie, zablokovania dverí do domácnosti alebo ak sa pokazí domáci spotrebič?

Nahlásiť poistnú udalosť administrátorovi na telefónne číslo +421 2 2051 6751. Na tomto telefónnom čísle poskytnú kontakt na zmluvného remeselníka a opravára a poskytnú ďalšie pokyny a to nepretržite 24 hodín denne.

 

Čo je preplatené poisťovňou v prípade havarijnej situácie v domácnosti? Bude poisťovňa plniť aj v prípade, že havarijná situácia vznikla v dôsledku živelnej pohromy ( úder blesku, zemetrasenie, záplava....)

Poisťovňa preplatí náklady na  príjazd/odjazd odborníka, ktorý zamedzí ďalším únikom napr. plynu, vody v tejto havarijnej situácii, náklady na drobný použitý materiál  (nie náhradné súčiastky) a náklady na 1 hodinu práce odborníka, maximálne 200€ na jednu poistnú udalosť.

Ak je domácnosť dočasne neobývateľná, poisťovňa preplatí aj náklady na prepravu členov domácnosti do miesta náhradného ubytovania (nie však  náklady spojené s ubytovaním), max do 200€, a prípadne aj náklady na zabezpečenie ochrany domácnosti na 48 hodín (max do 200€).

Poisťovňa nerieši za akých okolností táto havarijná situácia nastala, čiže ak havarijná situácia v domácnosti vznikla v dôsledku živelnej pohromy, budú vyššie uvedené náklady preplatené.

 

Čo je potrebné urobiť v prípade krádeže poisteného tovaru?

Nahlásiť krádež tovaru polícii. Nahlásiť poistnú udalosť poisťovni Cardif na telefónnom čísle 02/5824 0011 (hlasová voľba č. 1). Vyplniť tlačivo „Oznámenie poistnej udalosti“ a zaslať na adresu poisťovne spolu s požadovanými dokladmi (doklad o kúpe tovaru napr. účtenka z registračnej pokladne, kópia úverovej zmluvy, na základe ktorej bol poskytnutý úver, kópia policajného dokladu o oznámení krádeže tovaru).

 

 

Aké doklady je potrebné doložiť poisťovni v prípade havarijnej situácie, zablokovania dverí do domácnosti alebo ak sa pokazí domáci spotrebič?

V prípade poistnej udalosti je potrebné doložiť kópiu faktúry vystavenej zmluvným dodávateľom za služby a práce vykonané v súvislosti s odstraňovaním havarijnej situácie, odblokovaním zablokovaných dverí resp. opravou domáceho spotrebiča (na základe objednávky administrátora). V prípade opravy domáceho spotrebiča je potrebné doložiť aj doklad potvrdzujúci kúpu a dĺžku záruky (záručný list).Všetky potrebné informácie získate aj u administrátora na telefónne číslo +421 2 2051 6751.

 

Téma: Poistenie schopnosti splácať úver
Ako postupovať v prípade poistnej udalosti?

V prípade vzniku poistnej udalosti kontaktujte call centrum spoločnosti BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky na tel. čísle 0850 11 12 12 v pracovných dňoch od 8,00 do 18,00.

Aký je mesačný poplatok za poistenie a ako sa zmení výška mojej splátky, ak si rozšírim poistenie na kreditnej karte?

Mesačný poplatok závisí od výšky mesačnej sadzby poistenia. Mesačné sadzba poistenia je súčasťou vašej mesačnej splátky a preto vaša mesačná splátka ostane nezmenená aj po rozšírení poistenia.

Ako dlho bude poisťovňa za mňa hradiť mesačné úverové splátky v prípade, že prídem o zamestnanie?

Poisťovňa poskytuje poistné plnenie v prípade straty zamestnania maximálne na obdobie 12 mesiacov.

Ako dlho poskytuje poisťovňa poistné plnenie v prípade dlhodobej PN?

Poisťovňa poskytuje poistné plnenie v prípade dlhodobej PN maximálne na obdobie 12 mesiacov.

Čo v prípade že som uznaný ako invalid?

V prípade, že vám bude uznaná plná alebo trvalá invalidita, poisťovňa za vás uhradí celý zostatok úveru.

Kedy zaniká poistenie?

Poistenie zaniká posledným dňom kalendárneho roka, v ktorom klient dovŕši vek 65 rokov (resp. 70 rokov v prípade Súboru poistenia Senior), odstúpením klienta od poistnej zmluvy a z ďalších dôvodov uvedených vo Všeobecných poistných podmienkach.

Od kedy po nahlásení poistenej udalosti môžem prestať hradiť úverové splátky?

Mesačné splátky je potrebné hradiť do tej doby, pokiaľ nebude známa informácia z poisťovne o tom, že preberá záväzky klienta.

Vzťahuje sa poistné krytie straty zamestnania aj pre prípad, že výpoveď dá klient alebo sa na výpovedi dohodne so zamestnávateľom?

Na prípady kedy klient dá výpoveď z vlastnej vôle alebo sa na výpovedi dohodne so zamestnávateľom, sa poistenie nevzťahuje.

Môže mať starobný alebo invalidný dôchodca poistený úver?

Starobný dôchodca môže pristúpiť iba k Základnému súboru poistenia, ktorý mu kryje iba smrť v dôsledku úrazu,  k súboru poistenia Istota, ktorý mu kryje smrť v dôsledku úrazu, krádež tovaru kúpeného na splátky a home assistance. Invalidný dôchodca nemôže pristúpiť k poisteniu.

Môže klient, ktorý je zamestnaný na dobu určitú pristúpiť k poisteniu, ktoré kryje aj stratu zamestnania?

Áno. Poisťovňa skúma údaje o pracovnom pomere až v okamihu vzniku poistnej udalosti (t.j. straty zamestnania), kedy klient musí spĺňať podmienky: trvanie pracovného pomeru nepretržite predchádzajúcich 12 mesiacov, poistený nesmie byť v skúšobnej ani výpovednej lehote, pracovný pomer musí byť uzavretý na dobu neurčitú a ďalšie podmienky uvedené vo Všeobecných poistných podmienkach.

Formuáre pre oznámenie poistenej udalosti

Formuláre pre oznámenie poistnej udalosti:

Téma: Cestovné poistenie - Európa
Vzťahuje sa cestovné poistenie aj na prevoz telesných pozostatkov poisteného zo zahraničia?

Poistné plnenie v prípade smrti (v dôsledku úrazu) poisteného predstavuje sumu 15 000€, poistné plnenie nie je vyplácané osobitne na prevoz telesných pozostatkov.

V prípade rodinného cestovného poistenia môžeme cestovať napr. ja a môj rodinný príslušník aj osobitné každý sám, alebo musíme cestovať vždy spolu aby sa poistenie vzťahovalo aj na mojich rodinných príslušníkov?

Podmienkou toho aby sa poistenie vzťahovalo aj na rodinného príslušníka je, že rodinný príslušník sa zúčastňuje cesty spoločne s poisteným.

Kto každý môže byť poistený v rámci rodinného cestovného poistenia?

Klient a jeho rodinný príslušníci, ktorými sú rodičia, deti, súrodenci, manžel, manželka, druh alebo družka poisteného žijúci s poisteným v spoločnej domácnosti, ak majú trvalý pobyt na území toho istého štátu ako poistený.

Platí cestovné poistenie aj na území SR?

Cestovné poistenie platí na území celej Európy, s výnimkou Slovenskej republiky, krajiny trvalého pobytu poisteného, krajiny ktorej je poistený štátnym občanom alebo krajiny, v ktorej je poistený účastníkom verejného zdravotného poistenia.

Čo mám urobiť, ak sa chcem pripoistiť?

Kontaktujte naše call centrum na tel. čísle 0850 11 12 12 v pracovných dňoch od 8,00 do 18,00 alebo vyplňte krátky formulár a spätne vás budeme kontaktovať.

Od akej doby po vyjadrení súhlasu s poistením som poistený?

Poistenie vám platí odo dňa nasledujúceho po dni, v ktorom ste vyjadrili súhlas s poistením.

Dokedy mi prídu všetky dokumenty k poisteniu?

Všetky podklady k uzatvorenému poisteniu spolu s asistenčnou kartou vám pošle Poisťovna Cardif do 1 mesiaca od uzavretia poistenia. V prípade záujmu vám súčasne s uzatvorením poistenia pošleme sms s číslom asistenčnej spoločnosti.

Na koho sa mám obrátiť v prípade vzniku poistnej udalosti?

Poistnú udalosť nahláste bez zbytočného odkladu asistenčnej spoločnosti.

Téma: Poistenie vecí osobnej potreby a asistenčných služieb pre domácnosť – Asistent
Aké poistné riziká kryje poistenie Asistent?

Ide napr. odcudzenie kľúčov, stratu alebo odcudzenie dokladov, odcudzenie peňaženky,  tašky alebo mobilného telefónu atď. Kompletný zoznam poistných krytí nájdete vo Všeobecných poistných podmienkach a Rámcovej zmluve o poistení kliknutím na Dokumenty k poisteniu.

Od akej doby po vyjadrení súhlasu s poistením som poistený?

Poistenie vám platí odo dňa nasledujúceho po dni, v ktorom ste vyjadrili súhlas s poistením.

Dokedy mi prídu všetky dokumenty k poisteniu?

Všetky podklady k uzatvorenému poisteniu spolu s asistenčnou kartou vám pošle Poisťovňa Cardif do 1 mesiaca od uzavretia poistenia. V prípade záujmu vám súčasne s uzatvorením poistenia pošleme sms s číslom asistenčnej spoločnosti.

Na koho sa mám obrátiť v prípade vzniku poistnej udalosti?

Poistnú udalosť nahláste bez zbytočného odkladu asistenčnej spoločnosti na tel. čísle uvedenom na vašej asistenčnej karte.

Téma: Doplnkové zdravotné poistenie - Druhá pomoc & Druhá pomoc+
Sú asistenčné pohospitalizačné služby naviazané iba na úraz?

Tieto služby nie sú viazané iba na úraz. Ide o hospitalizáciu ako takú.

Napríklad: nadštandardné ubytovanie Vám bude preplatené aj v prípade, že ste hospitalizovaný v dôsledku úrazu alebo ale aj v prípade, že Vás hospitalizovali v dôsledku ochorenia na žltačku.

Môžem využiť asistenčné služby 24 hodín denne ? Alebo je tam nejaké časové obmedzenie ?

Asistenčné služby sú dostupné 24 hodín denne.

Musím o asistenčnú službu požiadať do 14 dní od ukončenia hospitalizácie?

Áno, asistenčné služby nadväzujú na skončenie hospitalizácie. Ide o pomoc v domácnosti a pod. Preto je limit 14 dní, po ktorých sa predpokladá, že klient začne byť sebestačný.

Na koho sa môžem obrátiť v prípade vzniku poistnej udalosti?

Poistnú udalosť nahláste bez zbytočného odkladu.  Pre poistné udalosti poúrazová trvalá invalidita, úrazová hospitalizácia, úrazová rekonvalescencia, akútny chirurgický zákrok je potrebné nahlásiť poistnú udalosť na telefónom čísle: +421 2 5824 0011
Pre požiadavky na poskytnutie zdravotnej asistencie je potrebné nahlásiť na tel. čísle +421 2 2051 6751

Od akej doby po vyjadrení súhlasu s poistením som poistený?

Poistenie vám platí odo nultej hodiny dňa nasledujúceho po dni, v ktorom ste vyjadrili súhlas s poistením.

Navigace Vyhľadávanie Klientska zóna