Blokácia a bezpečnosť karty
Blokácia kreditnej karty
Stratili ste svoju kreditnú kartu alebo Vám ju ukradli? V prípade, ak nemáte svoju kartu po ruke, alebo ju neviete nájsť, zavolajte nám a zablokujte ju kedykoľvek. Služba blokovania kreditnej karty je bezplatná!
24 hodín denne a 7 dní v týždni sme Vám k dispozícii na tel. čísle: 0850 11 12 12. Ak voláte zo zahraničia, použite telefónne číslo: +421 2 5934 27 73
Prehľad o pohyboch na Vašej karte Cetelem
Klientská zóna:
Prihláste sa do svojej Klientskej zóny a okrem iných užitočných informácií v nej nájdete aj prehľad všetkých Vašich transakcií v reálnom čase a s podrobným popisom.
SMS o autorizácii transakcie:
Chcete mať okamžitú informáciu o zrealizovaní platby kartou? Aktivujte službu SMS notifikácie, vďaka ktorej Vám príde SMS po každej vykonanej platbe kartou. Ako si aktivujete SMS?
- Nastavíte si ich vo svojej Klientskej zóne www.cetelem.sk/zona alebo
- na našej infolinke 0850 111 212
Služba je spoplatnená v zmysle aktuálne platného sadzobníka poplatkov a vzťahuje sa na použitie karty pre výber hotovosti z bankomatu, zaplatenie u obchodníka alebo SMS o pripísaní splátky na Vašu kartu. SMS o návratnej kreditnej transakcii od obchodníka neposkytujeme.
SMS o overení klienta:
sú Vám nastavené automaticky a bez poplatku pre tieto služby:
- Overovacie SMS pre prístup do Klientskej zóny,
- Potvrdenie zmeny nastavení v klientskej zóne,
- SMS pre potvrdenie platby cez internet.
Ešte lepšia ochrana pri platbách na internete s Mastercard® Identity Check™
V súčasnej dobe je potrebné, aby aj platby na internete a v mobilných aplikáciách boli ešte bezpečnejšie. Preto sme zaviedli na našich kartách Cetelem nový bezpečnostný štandard, ktorého predchodcu ste možno poznali ako 3DS, 3D Secure alebo SecureCode a tým je Mastercard Identity Check, vďaka ktorému budú Vaše platby jednoduchšie a bezpečnejšie.Aké nové výhody Vás čakajú od septembra na kreditnej karte Cetelem?
- Vyšší štandard bezpečnosti: Chráňte svoje platby pomocou ďalšej úrovne zabezpečenia.
- Flexibilita: Rovnaká úroveň bezpečnosti na všetkých používaných zariadeniach (mobilný telefón alebo počítač).
- Jednoduchá platba: Rýchle a jednoduché overenie internetovej platby pomocou unikátneho SMS kódu (SMS OTP) zaslaného na Váš mobilný telefón alebo pomocou odtlačku prsta alebo rozpoznania tváre vo Vašom mobilnom telefóne.
Aby ste mohli jednoduchšie a bezpečnejšie potvrdzovať internetové nákupy, stačí si stiahnuť aplikáciu Cetelem, ktorá bude dostupná v Google Play a Apple Store. Mastercard Identity Check analyzuje každú on-line platbu Vašou kartou a rozhoduje, či je platba naozaj Vaša a nie je nutné ju ďalej overovať. To znamená, že všetky platby sú monitorované v reálnom čase a väčšina z nich je schvaľovaná okamžite, takže prebehnú hladko a pohodlne. Pokiaľ je potrebná ďalšia úroveň zabezpečenia, budete pri platení na internete vyzvaný, aby ste potvrdili svoju identitu niektorým z týchto faktorov:
- jednorazové SMS heslo poslané ako bezplatná SMS správa
- odtlačkom prsta alebo rozpoznaním tváre prostredníctvom našej Cetelem aplikácie.
Ako to bude fungovať: Keď na internete v obchode kliknete na „Zaplatiť objednávku“, začne sa nový proces overenia a budete presmerovaný na našu stránku pre overenie platby, pričom v reálnom čase monitorujeme riziko transakcie.
- Transakcie s nízkou mierou rizika môžu byť schválené bez ďalšieho kroku. Iba ak je potrebná vyššia úroveň zabezpečenia, budete vyzvaný, aby ste platbu autorizovali odtlačkom prsta alebo rozpoznaním tváre v našej Cetelem mobilnej aplikácii alebo zadaním jednorazového SMS hesla na počítači.
- Aplikáciu otvoríte pomocou push notifikácie na svojom mobilnom telefóne a platbu schválite odtlačkom prsta alebo rozpoznaním tváre.
- Obchodník dostane potvrdenie a Vaša objednávka je dokončená.
To je všetko! Je to jednoduché, pohodlné a bezpečné.
Cetelem spĺňa novú európsku smernicu ohľadne silného overovania klientov v prostredí platobných služieb. - PSD2
Cieľom zmien, ktoré vstúpili do platnosti 14. septembra bolo posilniť transparentnosť a možnosť rýchlejšieho prijímania inovácií v oblasti platobných služieb. Pre klienta to znamená priniesť jednoduchšie a modernejšie spôsoby platieb, otvoriť svet platieb inováciám vo svete bankovníctva a zabezpečiť ešte viac on-line a digitálne platby.
Čo znamená PSD2 pre klienta Cetelem?
- Bezpečnejšie a pohodlnejšie overovanie internetových platieb kartou Cetelem pomocou:
- jednorazového SMS kódu (bezplatná služba) alebo
- biometrie mobilného zariadenia cez mobilnú aplikáciu Cetelem (bezplatná aplikácia)
- Bezkontakntné platby až do 50 €, pinkódom potvrdzujete každú šiestu platbu, alebo ak bezkontaktné nákupy prekročia 150 €
- Bezpečnejšie prihlasovanie a overovanie aktivít v klientskej zóne, t. z. dvojfaktorové overovanie akcií v on-line klientskej zóne cez jednorazový SMS kód a heslo z klientskej zóny, napr. prihlásenie, registrácia, zmena citlivých údajov alebo prevody z karty na účet
Dôležité upozornenie pre klientov Cetelem: je dôležité doplniť alebo si zaktualizovať mobilné telefónne číslo pre komunikáciu s Cetelem. V prípade potreby doplnenia alebo zmeny, kontaktujete náš klientsky servis na telefónnom čísle 0850 11 12 12
Chráňte svoje údaje pred zlodejmi
4 typy ako sa správať v online priestore a vyhnúť sa tzv. phishingu:
- Neotvárajte emaily, ktoré neboli poslané z našej domény @cetelem.sk pretože sme ich určite neposlali my
- Neotvárajte v žiadnom prípade linky v takýchto emailoch a už vonkoncom nie prílohy.
- Ak Vám aj prišiel znepokojujúci email ohľadom Vášho účtu, karty alebo nejaká super ponuka a chcete si to overiť, neklikajte na odkaz ale choďte rovno na našu stránku https://www.cetelem.sk/ alebo nám zavolajte na 0850 11 12 12.
- Na záver odporúčame, aby ste nikdy nikam nezadávali vaše prihlasovacie údaje(prihlasovacie meno, heslo) okrem prihlasovania sa do našej klientskej zóny na našej stránke https://www.cetelem.sk/. A súčasne neodporúčame zadávať Vaše údaje o karte(číslo karty, dátum expirácie, CVV kód) inde ako pri platení on-line u dôveryhodných predajcoch.
Viac o ochrane osobných údajov si môžete prečítať na našom blogu