Cetelem bubbles
Cetelem bubbles

Bezpečnosť a platba na internete

Ako zistím či je obchodník zabezpečený 3D Secure?

Stránka bude začínať https: a bude obsahovať logo Mastercard ID Check.

Aký mám limit pre platby na internete?

Limit na vašej karte Cetelem pre platby na internete je do výšky vášho aktuálneho zostatku. Váš zostatok si pozriete on-line v klientskej zóne na www.cetelem.sk/zona alebo vám ho radi poskytnú zamestnanci klientskeho servisu na tel. čísle 0850 11 12 12 voľba č. 2.

Akým spôsobom môžem potvrdzovať platby na internete?
  1. U obchodníkov mimo Európsku Úniu, alebo v EU ale bez protokolu 3DS môžu nastať prípady, kedy nebudete musieť potvrdzovať váš internetový nákup
  2. U obchodníkov v EU s protokolom 3DS budete svoje platby potvrdzovať zvoleným spôsobom overovania:
    1. SMS kódom, alebo
    2. Biometriou cez mobilnú aplikáciu Cetelem
  3. Platby klientskej zóne potvrdzujete jednorazovým SMS kódom a heslom.
Internetovú platbu nie je možné zrealizovať

V prípade, ak nie je možné overiť a zrealizovať internetový nákup, kontaktujte náš klientsky servis na tel. čísle 0850 11 12 12, voľba č. 2.

Jednorazový SMS kód alebo SMS OTP

Jednorazový SMS kód vám bude zaslaný formou bezplatnej SMS správy, poslanej na mobilné číslo registrované k vašej kreditnej karte Cetelem. SMS kód je pri každej platbe jedinečný a má obmedzený platnosť. Tento SMS kód sa niekedy uvádza aj pod názvom SMS OTP (One Time Password).

Nemám správne číslo / nemám zadané číslo ku karte

V prípade, ak nemáte zadané správne, alebo žiadne telefónnečíslo k vašej karte Cetelem, je potrebné ho doplniť / zmeniť. To je možné vykonať:

  1. Osobne na pobočke
  2. Elektronicky na www.cetelem.sk/zona a zaktualizovať Osobné údaje – zmena mobilného čísla
  3. Telefonicky na 0850 11 12 12, voľba č. 2
Neprišiel mi SMS kód

Skontrolujte, či obchodník podporuje 3D Secure. Ak nie je obchodník 3DS, nie je potrebné potvrdiť platbu SMS kódom. Ak je obchodník 3DS, skontrolujte na potvrdzovacej obrazovke telefónne číslo, na ktoré vám bola SMS zaslaná. Doručovanie SMS môže trvať niekoľko sekúnd.

Ak telefónne číslo na potvrdzovacej obrazovke nie je správne, môžete si požiadať o zmenu telefónneho čísla na cez Klientsku zónu alebo telefonicky cez klientsky servis na tel. čísle 0850 11 12 12, voľba č. 2. alebo osobne na pobočke.

V prípade, ak vám neprišiel SMS kód, a na potvrdzovacej stránke je uvedené správne mobilné číslo, máte na stránke k platbe možnosť požiadať o opätovné poslanie SMS kódu. V prípade, ak vám kód nepríde, obráťte sa na klientsky servis Cetelem pre overenie správnosti mobilného čísla, na tel. čísle 0850 11 12 12, voľba č. 2.

V prípade, ak platíte u 3DS obchodníka a nákup bol potvrdený bez použitia SMS alebo mobilnej aplikácie, môže sa jednať o výnimku u takzvaných nízkorizikových transakcií (s nízkou sumou na úhradu).

Nestihol som potvrdiť platbu, ako pokračovať?

V prípade, ak nestihnete v časovom limite 10 minút uhradiť svoj nákup na internete, budete musieť celý proces nákupu a úhrady zopakovať.

Odmietnutie používania 3DS

Potvrdzovanie platieb cez 3D Secure nie je možné odmietnuť a je povinné pre všetky kreditné karty Cetelem. Táto forma bezpečnosti je určená pre platby na internete a ochraňuje hlavne vás, nášho klienta, pred zneužitím jeho financií a minimalizuje riziko zneužitia karty.

Prišla mi SMS správa s kódom no internetový nákup som nerobil

V prípade, ak vám príde akákoľvek SMS správa ohľadne pohybu na vašej karte, alebo s potvrdzovacím kódom pre akciu, ktorú ste nevykonali, bezodkladne požiadajte telefonicky o zablokovanie karty na telefónnom čísle: +421 259 342 773. (voľba blokácia karty)

Údaje o platbe nie sú správne, ako postupovať?

V prípade, ak údaje na obrazovke k platbe nie sú správne (výška transakcie, mena, názov obchodníka), nepotvrdzujte svoj nákup a obráťte sa na obchodníka u ktorého nakupujete.

Vznikajú nejaké poplatky za SMS alebo potvrdzovanie mobilnou aplikáciou?

Za platby kartou na internete nie sú účtované klientovi žiadne poplatky. SMS s jednorazovým kódom nie je spoplatnená a ani používanie mobilnej aplikácie nie je spoplatnené.

Zadal som nesprávny bezpečnostný kód

Ak zadáte 3-krát za sebou nesprávny SMS kód, služba 3DS bude pre vás dočasne zablokovaná a to do konca daného dňa. Táto blokácia neovplyvňuje a nelimituje ostatné používanie karty (platby u obchodníkov na termináloch, výber z bankomatu alebo používanie klientskej zóny).

Ako nakupovať na internete s 3D Secure?

3DS slúži pre bezpečnejšie nakupovanie na internete. 3D Secure sa používa u obchodníkov, ktorí podporujú 3D Secure, alebo Mastercard ID Check. Overovanie nákupov na internete môže mať podobu: SMS správy s jednorazovým kódom, alebo mobilnou autorizáciou v mobilnej aplikácii Cetelem.

  1. Pri potvrdzovaní nákupu si ako formu platby vyberte platbu kartou (Mastercard)
  2. Po potvrdení nákupného košíka si skontrolujte, či sa vám okno s informáciami o platbe otvorilo na samostatnej podstránke a obsahuje https:
  3. Do platobnej brány zadajte údaje z vašej karty a odošlite:
    1. Číslo karty
    2. Platnosť karty (MM/YY – mesiac a rok, napr. 05/20, alebo MM/YYYY – mesiac a celý rok 05/2020)
    3. CVC kód – bezpečnostný kód zo zadnej strany karty
  4. Platbu potvrďte cez:
    1. Jednorazový SMS kód zaslaný bezplatne na mobilné číslo, alebo
    2. Push notifikáciou a biometriou prostredníctvom mobilnej aplikácie Cetelem
  5. Vyplnením SMS kódu alebo potvrdením platby biometriou bude nákup na stránkach obchodníka automaticky uhradený.

Platby u obchodníkov, ktorí nepodporujú 3D Secure platby, ostávajú bez potvrdzovania iba zadaním údajov z kreditnej karty.

Môžem požiadať o odpoistenie/pripoistenie úveru?

Je možné požiadať o odpoistenie/pripoistenie kreditnej karty do 180 dní od uzavretia zmluvy.

Akým spôsobom môžem požiadať o odpoistenie/pripoistenie úveru?

Na základe Vašej požiadavky podanej osobne, písomne alebo telefonicky Vám pracovníci zašlú potrebné formuláre, ktoré Vám odporúčame vyplniť a obratom odoslať na našu adresu.

Navigace Vyhľadávanie
Vyhľadávanie
Klientská zóna