ste fyzická osoba, občan SR s trvalým pobytom na území SR,
máte vek od 18 do 70 rokov,
máte trvalý zdroj príjmov.
Aké doklady potrebujem?
Pri žiadosti o spotrebiteľský úver okrem občianskeho preukazu a druhého dokladu na overenie totožnosti potrebujete vždy 1. doklad na overenie príjmu:
Zamestnanci: Ak je príjem klienta z územia SR a klient vyjadrí svoj súhlas s overením jeho údajov o príjme v databáze sociálnej poisťovne, nie je nutné od klienta žiadať doklad o príjme. Ak klient vyjadrí svoj nesúhlas s overením jeho údajov v databáze sociálnej poisťovne, je nutné predložiť jeden z dokladov:
výplatná páska za posledné výplatné obdobie alebo
výpis z osobného účtu za posledný kalendárny mesiac, na ktorý je klientovi poukazovaná mzda alebo
originál potvrdenia o príjme od zamestnávateľa nie staršie ako 30 dní
Policajt, vojak, colník, pracovník väzenskej a justičnej stráže:
nakoľko Sociálna Poisťovňa nedisponuje informáciami o Vašom príjme, je nevyhnutné priložiť doklad o príjme (celý a kompletný Výpis z BÚ za posledné obdobie alebo Výplatnú pásku za posledné obdobie, alebo Potvrdenie o príjme od zamestnávateľa) priložiť k ostatným dokumentom.
Podnikateľ (SZČO):
kópiu daňového priznania za posledné zdaňovacie obdobie a originál potvrdenia o podaní daňového priznania za posledné zdaňovacie obdobie potvrdené daňovým úradom. Ako potvrdenie akceptujeme aj vetu o elektronicky podanom daňovom priznaní.
Konateľ / Spolumajiteľ firmy:
ročné zúčtovanie preddavkov na daň za posledný ukončený kalendárny rok s pečiatkou zamestnávateľa, alebo potvrdenie o podaní daňového priznania typu A za posledné ukončené zdaňovacie obdobie potvrdené daňovým úradom
Dôchodcovia: Ak je dôchodok vyplácaný zo Sociálnej poisťovne SR a klient vyjadrí svoj súhlas s overením jeho údajov o príjme v databáze sociálnej poisťovne, nie je nutné od klienta žiadať doklad o príjme. Ak klient vyjadrí svoj nesúhlas s overením jeho údajov v databáze sociálnej poisťovne, je nutné predložiť jeden z dokladov:
potvrdenie o poberaní dôchodku (posledný výmer zaslaný klientovi Sociálnou poisťovňou) alebo
potvrdenie z pošty, alebo
výpis z osobného účtu za posledný kalendárny mesiac, kam je poukazovaný dôchodok.
Klient s trvalým pobytom na území SR zamestnaný na území Schengenského priestoru
výpisy z osobného účtu za posledný kalendárny mesiac, kam je klientovi poukazovaná mzda a zároveň
výplatná páska za posledné výplatné obdobie alebo
pracovná zmluva, prípadne aj jej príloha, z ktorej vyplýva výška mzdy
Cudzinec
len ak má povolenie na pobyt/pobytový preukaz občana EÚ a len ak je zamestnaný v SR
výpisy z osobného účtu za posledný kalendárny mesiac, kam je klientovi poukazovaná mzda a zároveň
výplatná páska za posledné výplatné obdobie alebo
pracovná zmluva, prípadne aj jej príloha, z ktorej vyplýva výška mzdy
V prípade ak klient žiada o motoúver
vodičský preukaz skupiny A a A1 V prípade, že sa jedna o ojazdený motocykel
kópia technického preukazu ojazdeného motocykla
doklad o pôvode motocykla (nie starší ako dátum schválenia žiadosti o úver)
Ako dlho trvá schválenie úveru?
V priebehu niekoľkých minút sa dozviete výsledok posúdenia, najneskôr však do 24 pracovných hodín.
Ak nakupujem cez internetového predajcu, komu mám zaslať podpísané zmluvy?
Všetky doklady zašlite predajcovi, u ktorého uskutočňujete nákup. Výnimkou sú predajcovia HEJ.SK, MALL.SK, SNOWBOARDZEZULA.SK, TURBADO.SK, SIJACE-STROJE-PATCHWORK.SK, SEDACKY-NABYTOK.SK, LACNE-PC.SK, BAZENYSHOP.SK, EXISPORT.SK, INSPORTLINE.SK, ISTORES.SK, ALZA.SK (len v prípade doručenia tovaru kuriérom alebo poštou) - v tomto prípade zasielate Vami podpísané zmluvy do Cetelemu.
Aké formy Nákupu na splátky poskytujete?
Nakoľko sú ponuky rôzne, o variantoch Nákupu na splátky sa treba informovať u predajcu, u ktorého ste si vybrali tovar.
Nakupoval som cez Vás tovar na splátky a pokazil sa mi. Kde si mám uplatniť reklamáciu?
Je potrebné sa obrátiť na predajcu, u ktorého ste si tovar zakúpili.
Téma: Ako mám splácať?
Kedy mám začať splácať úver?
Prvá splátka má splatnosť nasledujúci mesiac od nákupu tovaru. Odporúčame postupovať podľa informácií, ktoré zasielame v úvodnom liste po nákupe tovaru.
Aké údaje potrebujem na úhradu splátok?
Informácie, ktoré budete potrebovať pre úhradu Vašich mesačných splátok Vám pošleme v úvodnom liste.
Úvodný list Vám doručíme na Vami uvedenú e-mailovú adresu, v prípade, že ste Váš nákup uskutočnili cez internetový obchod. V ostatných prípadoch Vám úvodný list pošleme na Vami zadanú korešpondenčnú adresu.
Vzhľadom na to, že pripísanie Vašej úhrady poštovou zloženkou prebieha približne 7 pracovných dní a formou bankového prevodu približne 3 pracovné dni, odporúčame úhradu zrealizovať s dostatočným predstihom tak, aby bola na našom bankovom účte pripísaná najneskôr 15. dňa v mesiaci. Vyhnete sa tým prípadným zmluvným sankciám.
Pri úhrade splátky je potrebné uviesť správny variabilný symbol.
Číslo účtu na úhradu: SK0965000000000020185698 Variabilný symbol: k dispozícii na úvodnom liste Špecifický symbol: vaše rodné číslo – nie je potrebné uvádzať Konštantný symbol: 0168pre platbu prevodom, 0169 pre platbu poštovým poukazom
Akým spôsobom môžem hradiť mesačné splátky?
Mesačné splátky môžete hradiť viacerými spôsobmi:
bankovým prevodom (trvalým, alebo jednorázovým),
poštovou poukážkou z papierového výpisu.
Môžem uhradiť vyššiu sumu ako je min. mesačná splátka?
Kedykoľvek môžete hradiť vyššiu sumu ako je minimálna mesačná splátka.
Pri úhrade vyššej sumy odporúčame využiť jednorazový bankový prevod alebo vyžiadať si na pošte čistú poštovú poukážku typu U, túto vyplniť a uhradiť. Splatnosť mesačnej splátky je vždy 15. dňa aktuálneho mesiaca.
Môžem si predplatiť mesačné splátky?
Áno, mesačné splátky si môžete predplatiť aj na niekoľko mesiacov vopred.
Je možné požiadať o zmenu dátumu splatnosti mesačnej splátky?
Podľa platných Všeobecných podmienok je dňom úhrady deň, kedy je mesačná splátka pripísaná na náš bankový účet najneskôr do 15. kalendárneho dňa v mesiaci.
Ako mám postupovať, keď mám uhradenú splátku a napriek tomu mi prišla upomienka?
Zadal som zlý variabilný symbol pri úhrade mesačnej splátky. Ako mám ďalej postupovať?
Zašlite nám kópiu dokladu o úhrade s Vašimi údajmi a správnym variabilným symbolom e-mailom a na základe tohto dokladu bude Vaša platba dohľadaná a priradená k Vášmu úveru.
Môžem požiadať o odklad mesačnej splátky?
Ak chcete požiadať o odklad, odporúčame kontaktovať Klientský servis, kde Vám operátori vhodne poradia.