Cetelem bubbles
Cetelem bubbles

Prieskum Barometer CETELEM

Viac míňame nielen v obchodoch, ale aj na internete.

7.5.2008, Bratislava – Hotel Arcadia. Prieskum Cetelem BAROMETER odhalil, že Slováci vidia svoju budúcnosť pozitívne. V tomto roku sme odhodlaní viac šetriť, ale aj viac utrácať. Rovnako je to aj s naším prístupom k internetu. Trávime s ním stále viac času a sme ochotní v internetových obchodoch aj viac utratiť.

Po roku je tu opäť prieskum Barometer CETELEM

Podľa prieskumu Barometer Cetelem vníma veľká väčšina Európanov svoju budúcnosť pozitívne, Slovákov nevynímajúc. Zaradili sme sa dokonca medzi krajiny s najpozitívnejšími očakávaniami svojej budúcnosti a predbehli nás len Belgičania, Francúzi a Rusi. V roku 2008 plánujeme viac míňať, ale aj viac sporiť. Práve na Slovensku a v Rusku očakávajú obchodníci najsilnejšie rastúce nákupné zámery. Počas tohto roku plánujeme najviac minúť na zariaďovanie a renováciu bývania, na druhom mieste sú investície do dovoleniek a hobby a za nimi mobilné telefóny.

INETRNET stále populárnejší

S internetom trávime čoraz viac času, a to na úkor iných médií - ako sú rádio, televízia, či časopisy. V najviac „pripojenej“ krajine Veľkej Británii prevyšuje čas strávený na internete podstatne čas strávený pozeraním televízie. Kým v roku 2004 strávil priemerný Európan na internete približne 9 hodín, minulý rok to bolo skoro 13 hodín.

K tomuto trendu v nemalej miere prispel aj jednoduchší prístup k internetu. Na Slovensku je internetom vybavená už bezmála polovica domácností a firiem - 46%. Kým v roku 2006 malo pripojenie na internet 27% domácností, v roku 2010 by to malo byť už 48%. Čo sa týka nákupov cez internet 18% Slovákov si aspoň raz kúpilo niečo z virtuálneho obchodu. Za Európskym priemerom, ktorý je 28% síce ešte zaostávame, no v rámci nových členských krajín EÚ nás predbehlo len susedné Česko.

E – COMMERCE

Okrem spotrebiteľských predstáv a hodnotení sa prieskum Barometer Cetelem zameriava aj na internet a internetové obchody. Aj tu zaznamenalo Slovensko jeden z najväčších medzi ročných nárastov.

Nakupovanie cez internet sa pre mnohých stalo komfortom a znamená získanie času a splnenie klientových požiadaviek bez veľkej námahy. Nakupujúci cez internet očakáva rovnaké záruky ako pri kamennom obchode, čiže bezchybnú kvalitu produktov a bezpečnosť platobného styku. A čo najradšej na internete nakupujeme? Jednoznačne sú to produkty spojené s kultúrou a to knihy a CD, ale aj lístky na koncerty, či iné podujatia. Hneď za nimi nasleduje cestovanie a na treťom mieste je to biela technika, TV, Hi-Fi, video.

NAJVYŠŠIA PRIORITA - BEZPEČNOSŤ

Jednou z najdôležitejších otázok internetového obchodu stále ostáva bezpečnosť. Bezpečnosť platieb, ale aj nemožnosť dotknúť sa tovaru a vidieť v reálne ostávajú poslednými prekážkami internetového predaja.

Kontaktné údaje:
Andrea Trebuľová
Hovorkyňa
andrea.trebulova@cetelem.sk
02/593 42 701

Navigace Vyhľadávanie
Vyhľadávanie
Klientská zóna